Domáce úlohy
DOMÁCE ÚLOHY NA LETNÉ PRÁZDNINY:
- Odporúčam založiť si prázdninový denník, kde si žiak bude zapisovať svoje príhody, zážitky, spoznávanie..., ktoré môže dopĺňať svojimi kresbami a s ktorými sa podelí so svojimi spolužiakmi v septembri...
- Denne čítať knižku na pokračovanie, pre zábavu a potešenie... (s rodičom nahlas so zameraním na viazané slabikovanie či čítanie dvojslabičných slov bez slabikovania, s porozumením textu, alebo sám šepotom či už po tichu...)
- Nácvik písania slov a viet 20 - 30 minút aspoň raz za dva-tri dni
- Odpis (žiak odpisuje písaným písmom napísané slová, vety rodičom). Postup:
- žiak si predpísané slovo (vzor) prečíta po slabikách,
- všimne si pravopis (dĺžeň, mäkčeň, i-y, veľké písmeno, počet písmen...) prípadne si v slove farebne vyznačí slabiky, ktoré si bude musieť sám diktovať,
- diktuje si slovo po slabikách a píše slovo jedným ťahom (na slovo sa už pozerať nesmie),
- napísané slovo si pozorne opäť číta a postupne dopisuje bodku, dĺžeň, (mäkčeň)...
- napísané slovo si kontroluje a porovnáva so vzorom, prípadné chyby sám odstraňuje...
- Prepis (Žiak prepisuje tlačené slovo, vetu do písanej podoby z knihy, čítanky...
- tlačené slovo (vzor) prečíta po slabikách,
- všimne si pravopis (dĺžeň, mäkčeň, i-y, veľké písmeno, počet písmen...) prípadne si v slove farebne vyznačí slabiky, ktoré si bude musieť sám diktovať,
- diktuje si slovo po slabikách a píše slovo jedným ťahom (na slovo sa už pozerať nesmie),
- napísané slovo si pozorne opäť číta a postupne dopisuje dĺžeň, mäkčeň...
- napísané slovo si kontroluje a porovnáva so vzorom, prípadné chyby sám odstraňuje...
- tvary písaných písmen, ktoré mu robia problémy v zapamätaní alebo v písaní si s rodičom opäť zopakuje (napíše a prečíta).
- Diktát (Žiak samostatne píše diktované písmená, slabiky, slová a vety tlačenými veľkými písmenami - v dnešnom období hlavne písaným písmom.)
- žiak písmená, slabiky, slová, vety píše po zrakovej príprave (Diktát napísaný rodičom - vzor diktátu si žiak prečíta, rozoberie s rodičom pravopis, vyznačí farebne slabiky v slovách, začiatok a koniec vety, počet slov vo vete... a potom diktát napíše na základe diktovania. Opravu chýb si vykoná sám, na základe porovnávania so vzorovým diktátom.),
- žiak slabiky, slová, vety píše diktované po sluchovej príprave (Slabiky, slová, vety v diktáte po počutí zopakuje so správnou výslovnosťou - odstraňovať rečové chyby - potom slabiku, slovo, vetu rozloží na slová - slabiky a slabiky na hlásky a opäť slabiku, slovo, vetu zloží a zopakuje. Potom si už diktuje sám - slová po slabikách, vetu po slovách...)
- žiak si diktovanú slabiku, slovo, vetu opäť vysloví (zopakuje) a sám vetu po slovách a slová po slabikách diktuje. Píše slová jedným ťahom. Po napísaní slová si ho prečíta po slabikách a dopíše bodku, dĺžeň, mäkčeň..., slovo si skontroluje -zdôvodni pravopis a pokračuje v diktovaní a písaní ďalšieho slova. Po napísaní vety si vetu opäť prečíta, skontroluje začiatok (veľké písmeno) a koniec (.?!).
- 10 až 20 minút nácvik sčitovania a odčítovania do 20... aspoň raz za dva-tri dni
- Sčitovanie a odčitovanie do 20 spamäti
- Rozklad čísel 10 na sčítance, všetky príklady na sčítanie a odčítanie...
- Porovnávanie čísel, riešenie rovníc (=), nerovníc (>,<) ...
- Riešenie slovných úloh
- Sčitovanie a odčitovanie do 20 s prechodom cez desiatku 9+6= 9 +1+5= 10+5= 15, 15-6= 15 -5-1=10-1=9
Ďakujem za spoluprácu a pochopenie pri vzdelávaní a výchove našich detí.
Prajem Vám i Vašim deťom krásne slnečné leto, leto plné zážitkov, spoznávania, oddychu, relaxu a rodinnej pohody bez úrazov. Teším sa na Vás v septembri.
UČEBNÉ POMÔCKY DO 2. ROČNÍKA:
Dnes prvým vysvedčením deťom začali prvé letné prázdniny. Ďakujem rodičom za poďakovanie i blahoželanie k meninám. Veľmi si to cením. S deťmi sa oficiálne stretneme v MsKS Trstená 2.9.2020 (dúfam) už ako druháci a 3.9. v našej triede. Nekupujte žiakom písanky a výkresy. Kúpim z triedneho fondu čo najvýhodnejšie. Dokúpte žiakom nové vodové farby (prípadne temperové), štetce, voskové farbičky, lepidlá, čiernu centrofixku... do perečníka vhodné modré pero, farebné perá (s červenou a zelenou stopu), ceruzky, pentelku, pastelky, strúhadlo, gumu... a do tašky trojuholníkové pravítko. Ďakujem.
KAŽDÝ DEŇ
SJL
- žiaci každý deň čítajú z čítanky 1krát text prebraný v škole (podpísať v čítanke)
a ľubovoľnú knižku, ktorú si vybrali na každodenné domáce čítanie na pokračovanie. Po prečítaní ju prinesú do školy prezentovať ostatným žiakom (dátum dňa bude určený učiteľom).
- robia opravu chýb, ktoré spravili v škole v pracovných listoch, opravu diktátov, prepisov, odpisov..., ktorú rodič podpíše a žiak nasledujúci deň prinesie do školy.
MAT
Každý deň trénovať:
- sčítanie a odčítanie do 20 spamäti, bez použitia prstov. Napríklad zväčši číslo o 13, zmenši číslo o 9, porovnaj čísla, o koľko je väčšie či menšie (17 je o 4 väčšie ako 13, 13 je o 4 menšie ako 17)...
- rovnice: Myslím si číslo, keď ho zmenším (zväčším) o 8 dostanem 12. Aké číslo si myslím?) Odpoveď: 20 (4), lebo 20 (4) mínus (plus) 8 je 12. Ako si to vypočítal? (12 + 8 = 20, 12 - 8 = 4)...
- slovné úlohy: Chlapcov bolo 11 a dievčat 5. Koľko bolo (spolu) detí?, Deti (spolu) bolo 20. Dievčat bolo 7. Koľko bolo chlapcov?, Chlapcov bolo 12. Dievčat bolo o 7 viac (menej). Koľko bolo dievčat? Koľko bolo (spolu) detí?...
- robia opravu chýb, ktoré spravili v škole v pracovných listoch, zošitoch..., ktorú rodič podpíše a žiak nasledujúci deň prinesie do školy.
- Pozrieť oznamy pre rodičov.
Rozpis príchodu žiakov do školy:
7:00 - žiaci, ktorí sa prihlásili do ranného školského klubu
Raný školský bude v bývať v 1.C triede
- Barutová B., Cabadová K., Genšorová L., Ličko L., Polakovič M.,
7:25 - príchod ostatných žiakov 1.C triedy na vyučovanie
7:40 - 11: 10 vyučovanie
11:40 - 11:55 obed 1.C triedy v školskej jedálni
11:55 - 15:30 - žiaci, ktorí sa prihlásili do poobedného školského klubu
Poobedný školský klub bude bývať v 1.C triede.
Žiaci sa nebudú stretávať s inými žiakmi. Počas celého dňa budú s triednym pánom učiteľom.
Každý žiak musí mať vlastné papierové vreckovky a dve rúška.
Do školy si prinesú všetky učebnice aj zošity. Budeme si to nechávať v škole - deti nebudú mať žiadne domáce úlohy.
Telesnú výchovu nebudeme mávať - úbor si deti do školy teda neprinesú.
Na edupage vám prišla správa: Prihlasovanie - Náboženská výchova - etická výchova (na budúci školský rok). Potvrdiť to však môžete iba z rodičovského konta. (Deti majú v žiackej knižke len žiacke konto.)
Kto nemá rodičovské konto, môžete si ho aktivovať nasledovne.
https://zstrstena.edupage.org/zadať svoj email do okienka Prihlasovacie meno/ kliknuť Prihlásiť sa/ pod okienkom prihlásiť sa kliknuť na Neviem prihlasovacie meno alebo heslo/
Email (musí byť rovnaký ako ste napísali do zápisného lístka na zápise do prvej triedy)
Na email Vám príde správa na obnovenie hesla a tam si zmeníte heslo, ktoré budete používať pri prihlasovaní na edupage z rodičovského konta. (Prihlasovacie meno - je Váš email, heslo - aké ste si nastavili.)
Oznam o vyučovaní od 1.6.2020
Vážení rodičia,
na základe rozhodnutia ministra školstva, vedy, výskumu a športu podľa § 150 ods. 8 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v súlade s opatrením Úradu verejného zdravotníctva SR č. OLP/4204/2020 z 22. 5. 2020
s účinnosťou od 1. júna 2020
a na základe pokynu zriaďovateľ Mesta Trstená, Základná škola Pavla Országha Hviezdoslava Trstená
obnovuje
školské vyučovanie pre žiakov prvého až piateho ročníka ZŠ na účel výchovy a vzdelávania žiakov.
Mimoriadne prerušenie školského vyučovania v základných školách a základných školách pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa považuje za zachované, ak
1.1. ide o žiakov prvých až piatych ročníkov, zriaďovateľ rozhodol o otvorení školy a zákonný zástupca neprejaví záujem o výchovu a vzdelávanie žiaka v škole z dôvodu obavy o zdravie žiaka alebo
1.2. ide o žiakov prvých až piatych ročníkov, zriaďovateľ rozhodol o otvorení školy, zákonný zástupca prejaví záujem o výchovu a vzdelávanie žiaka v škole, ale žiaka nie je možné umiestniť z kapacitných dôvodov.
Riaditeľka školy naďalej zabezpečí dištančné vzdelávanie pre žiakov šiestych až deviatych ročníkov a pre žiakov prvých až piatych ročníkov, ktorí nebudú umiestnení v škole, v rozsahu a forme, ktoré umožňujú personálne a technické možnosti školy.
Povinnosti zákonných zástupcov
Zákonný zástupca
- Zodpovedá za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode žiaka do základnej školy (podľa pokynov školy! ) a pri odchode žiaka zo základnej školy (nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov, dezinfekcia rúk).
- Zabezpečí pre svoje dieťa každý deň dve rúška a papierové jednorazové vreckovky.
- Dodržiava pokyny riaditeľa školy, ktoré upravujú podmienky prevádzky základnej školy do konca školského roku 2019/2020.
- Predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky žiaka do základnej školy v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie (príloha )
Tlačivo si môžete stiahnuť a vytlačiť kliknutím na tento odkaz: https://1drv.ms/w/s!Au6jn_Q8axN--g8ai4jm_uMXrEZz
- V prípade, že u dieťaťa je podozrenie alebo potvrdené ochorenie na COVID_19,bezodkladne o tejto situácii informuje príslušného vyučujúceho a riaditeľku školy. Povinnosťou zákonného zástupcu je aj bezodkladne nahlásenie karantény, ak bola dieťaťu nariadená lekárom všeobecnej zdravotnej starostlivosti pre deti a dorast alebo miestne príslušným regionálnym hygienikom. Za týchto podmienok je dieťa zo školy vylúčené.
- Pri ceste do školy sa sprevádzajúce osoby a žiaci riadia opatreniami ÚVZ SR a pokynmi RÚVZ. Sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nepohybujú
- Odporúčame minimalizovanie zhromažďovania osôb pred základnou školou. Základná škola si zabezpečí organizáciu pohybu osôb pred svojimi vnútornými a vonkajšími priestormi, tak aby sa minimalizoval kontakt medzi osobami.
Žiak dodržiava počas vyučovania pokyny , ktoré zverejní škola pri každom vstupe do priestoru školy.
- Vyučovanie prebieha v čase 7.00 hod. - žiaci prichádzajú do školy podľa rozpisu príchodu do školy, ktorý bude umiestnený na nástenke edupage.zstrstena.sk dňa 27.5.2020. Vyučovanie končí v zmysle rozpisu. ŠKD končí o 15.30 hod.
Piatok 29.5.
SJL
Čítanie str.25
Pravidlá slušného správania pre prváka
Prosím ťa, čo nosíš
Hádanky
Písanie - str.22/ z čítanky krasopisne prepíš ľubovoľných 5 pravidiel, ktoré sa ti najviac páčia.
PL - čítanie s porozumením 7
MAT
Opakovanie
1. Číselný rad od 0 do 20 a späť.
2. Povedať číslo ktoré sa nachádza hneď pred, alebo hneď za daným číslom (12 1314).
3. Trénovať sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez desiatku - spamäti.
Zbierka úloh str.61 - 62
VYV - skús si nakresliť podľa návodu
Štvrtok 28.5.
SJL
Čítanie str.24 Vyrušovák
Text si prečítaj minimálne 2x. Kto potrebuje číta viac. Dbáme už na plynulejšie čítanie a intonáciu. Skús svojimi slovami porozprávať o čom si čítal.
Odpovedz na otázky: / nezabudni, že odpovedáme pekne celou vetou/
Kto je vyrušovák?
Čo má v tele?
Prečo sa pozerá do aktovky?
Čo spraví pani učiteľka?
Čo vie Miro perfektne?
Kto má prísť do školy?
Čo na to Miro zašepká?
Úloha č.1. Vyber si a označ, čo našepkáva šibistrunka tebe?
Písanie - str.21/ 4,5,6
str.22/1 - napíš na stranu 23.
MAT
Opakovanie
1. Číselný rad od 0 do 20 a späť.
2. Povedať číslo ktoré sa nachádza hneď pred, alebo hneď za daným číslom (12 1314).
3. Trénovať sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez desiatku - spamäti.
Pracovný zošit str.78
PRV - Pohyb živočíchov
PZ str.38
Prezentácia k pracovnému zošitu
Streda 27.5.
SJL
Diktát:
Pekár upečie z múky chutný chlieb.
Z úľa sa vyrojili včely.
Doma sme mali dvanásť kačiek.
Čítanie str.22 Slniečko
Text si prečítaj minimálne 2x. Kto potrebuje číta viac. Dbáme už na plynulejšie čítanie a intonáciu. Skús svojimi slovami porozprávať o čom si čítal.
Odpovedz na otázky: / nezabudni, že odpovedáme pekne celou vetou/
Kto sa vracal z výletu?
Na čom sa vracali?
Čo obdivovali na oblohe?
Čo sa spýtala Danka?
Čo by sa stalo, keby slnko spadlo?
Kedy sa Danka zľakla a prečo?
Kto Danku upokojoval?
Kde sa slniečko schovalo?
Úloha č.1. Hra na detektíva
Najskôr si slová prečítaj a potom popros mamičku alebo otecka nech ti prečíta ľubovoľné slovo. Ty ho vyhľadaj a farebne vymaľuj. Každé slovo maľujeme inou farbičkou.
Príklad : - žltou sedadlo, ružovou - svokra, červenou - vnučka, fialovou - teta, modrou - slzy......
Kto je kto?
Do okienok nakresli otecka, bračeka, sestričku, babku s dedkom a svoju mamičku.
Úloha č.2. Rodičia nazývajú svoje deti rôznymi nežnými menami. Vyber si a vyfarbi pri nich srdiečko.
Napíš ,ako volá mama teba.
Písanie - str.20/ 1,2,3 - spomeň si , o čom bol príbeh Husí otec . Ak si zabudol tak si ho prečítaj ešte raz.
MAT
Opakovanie
1. Číselný rad od 0 do 20 a späť.
2. Povedať číslo ktoré sa nachádza hneď pred, alebo hneď za daným číslom (12 1314).
3. Trénovať sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez desiatku - spamäti.
Pracovný zošit str.77
TEV - poďme si spolu zacvičiť.
Utorok 26.5.
SJL
Čítanie str.21 Červené vetrovky
Text si prečítaj minimálne 2x. Kto potrebuje číta viac. Dbáme už na plynulejšie čítanie a intonáciu. Skús svojimi slovami porozprávať o čom si čítal.
Odpovedz na otázky: / nezabudni, že odpovedáme pekne celou vetou/
Ako sa volajú sestričky?
Čo majú rovnaké?
Ktorej je o dva prsty dlhšia?
Ktorá z dievčat chodí ešte do škôlky?
Čo sa stalo keď sa raz ponáhľali do školy a škôlky?
Úloha č.2. Ako sa obliekame v zime? Prečiarkni veci, ktoré v zime nenosíme.
PLAVKY , BERMUDY
Napíš čísla od 1, ako sa obliekaš ty.
- SPODNÁ BIELIZEŇ
- PANČUCHOVÉ NOHAVICE
- PONOŽKY
- NOHAVICE
- PULÓVER
- VETROVKA
- ŠÁL
- ČIAPKA
- ČIŽMY
- RUKAVICE
Vtipy si prečítaj a skús ich niekomu povedať.
Písanie - str.19/ 3,4,5
MAT
Opakovanie
1. Číselný rad od 0 do 20 a späť.
2. Povedať číslo ktoré sa nachádza hneď pred, alebo hneď za daným číslom (12 1314).
3. Trénovať sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez desiatku - spamäti.
Pracovný zošit str.76
HUV - Poďme si spolu zaspievať
Pondelok 25.5.
TEV - trošku si spolu zacvičme
SJL
Čítanie str.20 Husí otec
Text si prečítaj minimálne 2x. Kto potrebuje číta viac. Dbáme už na plynulejšie čítanie a intonáciu. Skús svojimi slovami porozprávať o čom si čítal.
Odpovedz na otázky: / nezabudni, že odpovedáme pekne celou vetou/
Koho má iba ujo?
Čo robia húsence, keď ide ujo niekde?
Čo sa spýtal Janko uja?
Čo mu odpovedal ujo?
Čím vyhrieval ujo vajcia a prečo?
Aké boli , keď sa vyliahli?
Čím ich ujo kŕmil po vyliahnutí?
Ako Janko nazval uja?
Úloha č.1. Aký zvuk vydávajú zvieratká? Vyber si a napíš číslo k obrázku.
KOHÚT 1
PES 8
KOZA 4
RYBA 5
OVCA 3
KRAVA 6
MAČKA 2
SLIEPKA 7
Písanie - str.18/ 1
Príklad:
š - šašo , šarkan
č - čajka, človek
ž - žihľava, žiletka
dž - džús, džíp
ch - chlieb, chrobák
c - cukrík, cukor
f - farbičky, fotka
g - gombík, gitara
str.18/2
Príklad:
auto - oblok
kočík - kohút
kocúr - raketa
obraz - zvonček
zub - bábika
máj - jabĺčko
zajac - cukor
plač - čučoriedky
názov - váza
chlap - pavúk
MAT
Opakovanie
1. Číselný rad od 0 do 20 a späť.
2. Povedať číslo ktoré sa nachádza hneď pred, alebo hneď za daným číslom (12 1314).
3. Trénovať sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez desiatku - spamäti.
Pracovný zošit str.75